🔻 از نخستین روزهای آغاز جنگ، رژیم‌صهیونیستی از سه نرم‌افزار به نام گاسپل (Gospel) که مراکز و زیرساخت‌ها را شناسایی می‌کند، لاوندر (Lavender) که افراد را شناسایی می‌کند و پدر کجاست (Where is Daddy) که برای ردیابی و هدف قرار دادن شبه نظامیان مظنون زمانی که آن‌ها در خانه با خانواده خود هستند، استفاده می‎کند؛ به‌ویژه در این میان استفاده از نرم افزار «لاوندر» مشهودتر بوده و نقش مؤثری در افزایش شدید آمار شهدا در غزه داشته است.

🔻 لاوندر با دسترسی به یک پایگاه عظیم داده از بخش زیادی از جمعیت غزه، آن‌ها را از طریق یک سیستم نظارت جمعی تجزیه و تحلیل نموده، سپس احتمال فعالیت هر فرد معین در گروه‌های مقاومت فلسطینی را ارزیابی و طبقه‌بندی می‌کند.

🔻 این نرم‌افزار که دارای «خطاهای» زیاد در فرآیندهای تشخیصی و شناسایی است، تقریباً به همه افراد مظنون غزه با توجه به نزدیکی یا شباهتی که «ممکن» است به نیروهای مقاومت داشته باشد از ۱ تا ۱۰۰ امتیاز می‌دهد و به این شکل میزان احتمال مسلح بودن آن‌ها را مشخص می‌کند.

🔻 بنابراین افرادی که بنا به برآوردهای هوش مصنوعی دارای امتیاز بالا هستند، در نتیجه، احتمال عضویت آن‌ها در حماس و جهاد اسلامی هم بیشتر است، بدون توجه به اینکه ممکن است غیرنظامی باشند در هر نقطه‌ای که حضور داشته باشند، مورد هدف قرار می‌گیرند.

🔻 نکته قابل تأمل اینجاست که هنگام حمله به گروه‌های کوچک مقاومت که توسط سیستم‌های هوش مصنوعی مانند لاوندر شناسایی می‌شوند، تعداد غیرنظامیان «مجاز به کشته شدن» در کنار هر هدف بین ۲۰ الی ۱۰۰ نفر متغیر است که تحت عنوان «خسارات جانبی» طبقه‌بندی می‌شوند.

🔻 به عبارت دیگر، هر قدر امتیاز هدفِ شناسایی شده بیشتر باشد، تعداد غیرنظامیان مجاز به کشته شدن هم به طور خودکار بالا می‌رود. به زبان ساده‌تر، کشته شدن یک فرد مظنون به عضویت در حماس یا جهاد اسلامی، ارزش آن را دارد که ده‌ها غیرنظامی ولو زن و کودک در اطراف او ترور شوند.

چگونه به جنگ رسانه‌ای دشمن صهیونیست کمک می‌کنیم؟

به نظر برخی کارشناسان تلگرام با اسرائیل در ترور فرماندهان مقاومت شریک است.

▪️رژیم اسرائیل در توضیح اشراف اطلاعاتی‌اش و چگونگی ترور‌های گسترده مسئولان رده بالای مقاومت در کمتر از ۴۵ روز، از یک معامله قانونی اطلاعات رونمایی کرد. معامله با تلگرام همزمان با بازداشت پاول دروف در پاریس!

🔸بایستی بدانیم که تعامل با حساب‌های کاربری رژیم در فضای مجازی، حتی اگر به شکل انتقاد یا هجو نیز باشد، به اثرگذاری پیام آن‌ها می‌افزاید.

🔸در جنگ‌های نوین هدف از عملیات‌های نظامی، تغییر محاسبات طرف مقابل است تا به خواسته‌های طرف خودی تن بدهد. بخشی از این هدف از طریق جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی محقق می‌شود.

🔸تعامل با حساب‌های مجازی دشمنان و ضریب دادن به پیام‌هایشان، تکرار نقطه‌نظرات و ادبیات دشمن و ترویج ادعاهای دروغ صهیونیست‌ها از روی غفلت و به بهانه اطلاع‌رسانی، از جمله خطاهای بزرگی است ممکن است در این عرصه دچار آن‌ها شویم.