خبر اصلی؛

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، در یک مطالعه مشخص شد زنانی که زمان خود را در TikTok می گذرانند، احساس رضایت کمتری از بدن خود دارند. یافته های جدید به تحقیقات قبلی در مورد خطرات بالقوه رسانه های اجتماعی در مورد زنان جوان و تصویر بدن اضافه می کند.

Common Sense Media، گروهی که بررسی می‌کند چگونه رسانه‌ها و فناوری بر کودکان و خانواده‌ها تأثیر می‌گذارند و مرکز غیرانتفاعی حمایت از بریتانیا برای مقابله با نفرت دیجیتال، نگرانی‌های مشابهی را در مورد TikTok در تحقیقات اخیر برجسته کرده‌اند.

تحلیل خبر:

بر اساس پژوهش‌های انجام شده پیرامون تأثیرات شبکه‌های اجتماعی بر زیست زنان چنین دریافت شده است که  در ابتدای فراگیری شبکه‌های اجتماعی زنان کمتراز مردان فعالیت در آنها داشتند اما خیلی زود این شکاف جنسیتی پر و حتی بالعکس شد به طوری که زنان در استفاده از شبکه های اجتماعی از مردان گوی سبقت را ربودند.

این امر خود بیانگر این است که الگوی زیست زنان و مردان در فضای سایبر تفاوت دارد و به تبع این امر تاثیر پذیری آنان نیز از این فضا تفاوت‌هایی دارد.

زنان همیشه بازار هدف جذاب و قابل اعتنایی برای تاجران و سرمایه‌داران بوده‌اند. با گسترش فضای سایبر و زیست سایبری روز افزون زنان، چشم اندازه‌ای بیشتری بر روی برخی سرمایه داران و تجار فراهم شد. از جمله این موارد گسترش تبلیغات زیبایی زنان توسط جراحان پلاستیک، افزایش متدهای آرایشی و زیبایی، افزایش تولیدات مصنوعات زیبایی که تماما با هدف جلب نظر زنان برای خرید مداوم و نه مقطعی زنان بوده است، شکل گرفته است.

از جمله ملزومات نیل زنان برای استفاده مکرر و همیشگی از این محصولات آن است که حس ناکافی بودن زیبایی در وهله اول در آنان ایجاد کرد و سپس ترس از دست رفتن جوانی، جذابیت و نیازمندی آنان برای تهیه این محصولات را با بمباران تبلیغاتی متعدد فراهم کرد.

از این رو طبیعی است که زنان در این فضایی که ابژگی به آنان تحمیل می‌شود از بدن خود ابراز نارضایتی مداوم می‌کنند، مولفه‌های برساخت شده زیبایی توسط تجار زیبایی را بازتولید کرده و برای خلاصی از ناخوشایند بودن بدن به سوی کالاهای ارائه شده‌‌ی زیبایی افسانه‌ای نیل می‌کنند.