به صورت کلی، یکی از تهدیدات امنیتی که همواره کشورهای گوناگون را آزار داده، اقدامات تروریستی است که عمدتاً با پیامدهای بسیار زیانباری همراه دارند. با این حال اقدامات مبتنی بر تروریسم سایبری که، زمانی جدی‌تر می شود که موضوع جان و سلامت فیزیکی انسانها درآن مطرح باشد:چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم! بدیهی است «زیرساختهای حیاتی» از اهداف تروریسم سایبری محسوب می‎‌‌‌شوند که با توجه به الکترونیکی شدن آنها، نه تنها ارتکاب اقدامات تروریستی آسان‎تر شده، بلکه لطمات وارد شده بسیار سهمگین هستند. البته ماهیت «چند رسانه ‎ای» فضای سایبر، به تروریستها امکان بهره ‎برداری های سوء دیگری را هم داده است.با این حال اقدام اخیر رژیم اشغالگر قدس، فراتر از تروریسم سایبری بوده و شاهد نوعی عملیات ترکیبی در حادثه اخیر لبنان هستیم.

استراتژی مقاومت چیست؟

اقدام اخیر صهیونیستها فارغ از پیچیده بودن، منبعث ازنقطه ضعف این رژیم در مواجهه با حزب الله بوده است نه یک کنشگری صهیونستها به عنوان یک بازیگر مسلط بر میدان!در این میان، مثلث قدرت در اراضی اشغالی (موساد، کابینه جنگ و ارتش) آگاه‌سازی افکار عمومی در اراضی اشغالی نسبت به اتفاقاتی را که در جبهه شمال افتاده خط قرمز راهبردی خود تلقی می‌کنند. درچنین شرایطی صهیونیستها در صدد تغییر قواعد نبرد با استناد به عملیاتهای ترکیبی ، از جمله ترویسم سایبری هستند.آنها بخوبی آگاهند افشای ضربات مهلک واردشده از سوی مقاومت لبنان، مترادف با تشدید اعتراضات عمومی و سقوط کابینه جنگ و حتی کابینه پس از آن (کابینه احتمالی لاپید – گانتز) خواهد بود.

مواجهه با جنگ روانی صهیونیست‌ها

درکنار تروریسم سایبری، صهیونیست‌ها عملیات روانی علیه مقاومت لبنان را نیز در دستور کار قرار داده اند. در مقابل، سید مقاومت بدون تاثیرپذیری از فضای فرامتنی و روانی ایجاد شده بر اثر اقدام اخیر رژیم اشغالگر قدس، هوشمندانه و قاطعانه حزب‌الله را وارد میدان نبرد با دشمن صهیونیست کرد و امروز، صحت و کارایی این استراتژی، بر دوستان و دشمنان مقاومت عیان شده است. پس تاکتیک غافلگیری در روند انتقام از صهیونیستها، توسط مقاومت لبنان به خوبی اجرا خواهد شد. موضوعی که حتی استراتژیستهای امنیتی در اراضی اشغالی نیز نسبت به آن اذعان دارند. بی دلیل نیست که طی روزهای اخیر برخی مقامات ارتش رژیم صهیونیستی و موساد نسبت به افزایش دامنه و عمق نبرد با حزب الله، به نتانیاهو و گالانت هشدار داده اند.

فراتر از تروریسم سایبری